mini-semester .

Nu är jag och Daniel hemma från vår lilla mini-semester. Det har varit några härliga/busiga/mysiga dagar.

I onsdags körde vi upp till Daniels gamla arbetskamrat Björn, hans fru Lena och deras härliga barn Jakob och Tove och deras nybyggda hus i Olofström. Vi började med lite lunch och lek med presenterna som vi hade med oss (Daniel hade minst lika roligt som Jakob haha), sen tog vi en promenad ner till sjön som ligger på deras mark (!!!!!) På vägen tillbaka gick vi inom Lenas moster som hade gått i pension, så där blev vi bjudna på lite öl och vin, så härlig familj som bjuder in folk som dom aldrig har träffat.

När vi kom hem igen var det dags att grilla. Och busa lite till såklart! Vädret skiftade väldigt mellan regn och solsken hela dagen och kvällen. Senare på kvällen när barnen var nattade och deras mormor agerade barnvakt så gick vi ner till sjön igen där de har en vedeldad bastu (har tydligen inte lyckats fånga den på bild), så vi eldade på och bastade och badade i sjön. Jag är inte så förtjust i att basta, men detta var faktiskt riktigt härligt och häftigt.

Efter en god natts sömn i deras gästrum åt vi frukost och sedan började jag och Jakob lägga pärlplattor, men det slutade med att det var jag som fortsatte själv och Jakob gick över till att leka med truckar, sopbilar och lastmaskiner tillsammans med Daniel. Daniel lärde honom bland annat att serva maskinerna.
Efter pyssel och lek så tackade vi för oss och körde vidare mot Karlshamn.

När vi kom fram så checkade vi in på hotellet och sedan åt vi lunch vid torget. Mätta och belåtna körde vi en runda och tittade på en liten småbåtshamn, och efter en liten runda på stan så gick vi upp och tog en powernap på rummet (vi är inte vana vid att busa och leka med barn ett helt dygn haha) innan det var dags att göra sig iordning för kvällens middag.

Anledningen till att vi från början hade planerat in vår lilla resa var att det igår var den 12 juli. Och det betyder ju att det var 1 år sedan som vi förlovade oss. Så därför ville vi hitta på något speciellt för att fira detta.

När vi förlovade oss i Norrköping så åt vi middag på en thailändsk restaurang, och när jag kollade upp lite restauranger i Karlshamn så kom det faktiskt upp just en thailändsk restaurang som hade fått jättebra betyg, så vi gick dit. Och guuuud vilket bra val det var! Det var nog den bästa thaimat som jag någonsin har ätit.
(Om ni någonsin åker till Karlshamn så gå dit och ät: Gourmet Thai Restaurang).

Efter middagen tog vi en liten promenad i solen längs med vattnet innan det var dags att gå tillbaka mot hotellet.

Efter goood hotellfrukost imorse så checkade vi ut och började köra hemåt med en avstickare till en möbeloutlet i Broby, några möbelaffärer och en enorm Smart Buy-affär i Höör, lyckades dock hålla mig från att handla något!

Nu är det dags att ladda om för en tjej-/killhelg!
Killarna ska iväg och paddla kanot lördag till söndag, så då passar vi tjejer på att träffas hemma hos Malin där jag faktiskt kommer sova över.