mjukstart .

Då var min 3 veckor långa semester slut, men jag börjar arbetsveckan med 2 lediga dagar. Skönt med mjukstart! Idag har jag och Daniel varit uppe vid huset och fixat. Daniel la klart taket (nu saknas bara nocken, skööönt!) och jag städade undan lite och plockade ner en liten del av ställningen som står på baksidan av huset. På eftermiddagen fick vi dessutom finbesök: Malin, Jeppe och Max kom och hälsade på. Malin har ju bara varit där uppe 1 gång innan, och då fanns bara plattan där, så det var jättekul att hon fick se det. Dom var så söta och hade med sig dricka och fika (bullar till dom och ölkorv till mig, tack tack tack!)

Ven-turen .

I onsdags var det dags för den årliga Ven-turen med släkten. I år var vi 19 stycken + Helmer såklart!
Vi hade perfekt väder och en mysig dag fylld av cykling, bus, god mat, sol, bad och glass.

Göteborg .

I måndags var det dags för vår tripp till Göteborg som Emelie fick av oss i 25-årspresent.
Så måndag morgon packade jag och Daniel in oss i bilen och körde upp till Helsingborg och mötte upp Sebbe och Emelie och sen vidare till Göteborg. Jag hade bokat in oss på First hotel Avalon, så vi körde dit direkt och checkade in oss och lämnade bilen. Jag hade aldrig hört talas om det och visste inte alls hur det skulle vara, men det visade sig vara en lyckoträff. Rummen var superfina och frukosten var jättebra!

Incheckade och klara tog vi spårvagnen (som visade sig vara en nostalgi-spårvagn) till Liseberg för en heldag med karuseller och lotter. Vi hade förbokat ett allt-i-ett-paket med inträde och åkband som vi hämtade i biljettkassan. Dessutom fick man köpa till tre quick-pass-biljetter som vi var riktigt riktigt nöjda med. Det innebar att man vid tre tillfällen fick gå före hela kön till några utvalda karuseller. Så vi gick förbi köerna till Lisebergsbanan, Balder och FlumeRide (som jag blev tvingad till att åka) där köerna egentligen var typ 50 minuter långa. Ett stort minus var att Kanonen var trasig hela dagen.. Tur att vi vann 6 kg choklad att trösta oss med! Först vann Emelie 2 kg Marabouchoklad, sen vann Daniel 2 kg M&Ms och sen vann Emelie ca 2 kg Kexchoklad, helt galet! Fast min vinst var ändå bäst, jag vann över de andra 3 när vi spelade Galoppbanan där man rullar bollar i hål för att hästen ska springa framåt. Daniel och Emelie hade tur när de vann sina choklad, men min vinst var skicklighet! ;)

Sen gick vi hem bärandes på 6 kg choklad, vi fick många barns avundsjuka blickar på oss haha.
Efter en liten paus på våra hotellrum möttes vi upp nere i hotellbaren för en fördrink, vi bodde tydligen på ett "inne-ställe" med ganska mycket folk, bland annat Lars Wallin!? Sen var det dags att gå vidare till Texas Longhorn där Sebbe hade bokat bord. Vi åt oss proppmätta och sen blev det en promenad på Avenyn med avslutning i hotellbaren med öl för killarna och kaffe för oss tjejer.

Tisdagen började med härlig hotell-frukost ute i solen. Efter en promenad ner till hamnen satte vi oss i bilen och körde ner på en liten Ullareds-visit. Jag kan fortfarande inte fatta att vi fick med oss Daniel till GeKås!!!

Tack mina vänner för en härlig miniresa!

Instagram .

Dåligt uppdaterat här, men ni vet väl om att jag finns på instagram!? Sandypaprika hittar ni mig på!

20 juli .

Idag är det den 20 juli. Det betyder att det var 1 år sedan vi gjöt plattan till huset, och det har ju hänt en del sedan dess. Idag har Daniel och Christian lagt nästan hela taket på det gamla huset, det går så fort men det blir såååå bra! Min uppgift idag var att fortsätta måla brädor.
Bilderna till vänster är tagna från framsidan och de till höger är från baksidan (ni kan ju se hur mycket de gjorde på ungefär 2 timmar).
Vår walkincloset kommer finnas på en del av ovanvåningen och där nere kommer det någon gång i framtiden finnas ett hemmaspa med toalett och kanske ett extrarum.

en liten grillkväll .

Igår hade jag och Daniel bjudit hem min kära kusin vitamin Emma och hennes Peter på en liten grillkväll. De hade med sig en flaska bubbel (Chapel Hill som jag upptäckte hos Lina när hon fyllde år, tack!) som vi drack medan vi väntade på maten. Vi bjöd på kyckling, grillbacon, chorizo, sallad, såser och potatissallad till killarna. Till detta dracks det öl och vin. Sen blev det kaffe och lchf-dessert: cheesecake i glas.
Det blev en del bröllopssnack eftersom dom gifter sig nästa sommar! Men det blev även lite nostalgitrippar till vår barndom, gamla mobiler osv.

Tack för en väldigt trevlig kväll som gick alldeles för fort!
När de skulle gå så utbrast Peter: "Allt det är väl inte från idag!?"
Jodå Peter, ni killar drack en del öl haha. (Hoppas det gick bra att jobba klockan 6 imorse!?)

liten husuppdatering .

Kanske dags för en liten husuppdatering. Det är den gamla delen som har fått all uppmärksamhet den sista tiden, och taket är nu på väg upp. Det ska bli riktigt skönt när det är färdigt och vi kan fortsätta med insidan.

Igår kväll så skulle vi bestämma hur spotlightsen i vardagsrumstaket skulle sitta. Medans jag väntade på att Daniel skulle komma ner från taket så passade jag på att ta lite bilder. Nu har ju äntligen ställningen plockats ner som har stått utanför burspråket.

smultronskörd .

Dagens smultronskörd

mysig/härlig/rolig/läskig helg .

I helgen som var så var det äntligen dags för killarna att paddla kanot, som det har längtat! Lördag morgon samlades de 8 killarna som skulle med: Patrik, Jeppe, Martin, Tobbe, Daniel, Johan, Björn och Christian. Sen körde jag och Martina dom till Stockamöllan där paddlingen skulle starta.

När killarna var lämnade så körde jag direkt hem till Malin och Max. Vi gick ner till Ica i Kävlinge och handlade till lunch, middag och till frukost dagen efter. När vi kom tillbaka var det dags för lunch, så vi gjorde pannkakor (lchf) med grädde och hallon. Martina kom precis lagom till maten. Sen var det mest mys, bus och tjejsnack tills Frida kom vid halv fyra-tiden, och då fortsatte det ovan nämnda. Till middag blev det philadelphiaostfylld baconinlindad kyckling med en stor sallad till, GOTT! Och lagom till detta så ringde Johanna på dörren.
Efter maten satte vi oss ute och åt lite kaffe och efterrätt: jordgubbar och grädde till lchfarna och kladdkaka med grädde och jordgubbar till de andra.
Senare på kvällen bjöds det på historier om spöken/andar och tjuvar. Vi blev SKITrädda! Som tur var skulle jag sova kvar, men Frida som egentligen skulle ha kört hem blev så rädd så att hon stannade kvar hon med haha. Efter en mysig frukost så körde Frida hem och jag och Malin tog en promenad med en sovande Max i vagnen. Sen var det dags att köra till Klippan hämta de lyckliga och trötta grabbarna.

Tusen tack mina fina tjejer och Max för en mysig/härlig/rolig/läskig helg!! <3

mini-semester .

Nu är jag och Daniel hemma från vår lilla mini-semester. Det har varit några härliga/busiga/mysiga dagar.

I onsdags körde vi upp till Daniels gamla arbetskamrat Björn, hans fru Lena och deras härliga barn Jakob och Tove och deras nybyggda hus i Olofström. Vi började med lite lunch och lek med presenterna som vi hade med oss (Daniel hade minst lika roligt som Jakob haha), sen tog vi en promenad ner till sjön som ligger på deras mark (!!!!!) På vägen tillbaka gick vi inom Lenas moster som hade gått i pension, så där blev vi bjudna på lite öl och vin, så härlig familj som bjuder in folk som dom aldrig har träffat.

När vi kom hem igen var det dags att grilla. Och busa lite till såklart! Vädret skiftade väldigt mellan regn och solsken hela dagen och kvällen. Senare på kvällen när barnen var nattade och deras mormor agerade barnvakt så gick vi ner till sjön igen där de har en vedeldad bastu (har tydligen inte lyckats fånga den på bild), så vi eldade på och bastade och badade i sjön. Jag är inte så förtjust i att basta, men detta var faktiskt riktigt härligt och häftigt.

Efter en god natts sömn i deras gästrum åt vi frukost och sedan började jag och Jakob lägga pärlplattor, men det slutade med att det var jag som fortsatte själv och Jakob gick över till att leka med truckar, sopbilar och lastmaskiner tillsammans med Daniel. Daniel lärde honom bland annat att serva maskinerna.
Efter pyssel och lek så tackade vi för oss och körde vidare mot Karlshamn.

När vi kom fram så checkade vi in på hotellet och sedan åt vi lunch vid torget. Mätta och belåtna körde vi en runda och tittade på en liten småbåtshamn, och efter en liten runda på stan så gick vi upp och tog en powernap på rummet (vi är inte vana vid att busa och leka med barn ett helt dygn haha) innan det var dags att göra sig iordning för kvällens middag.

Anledningen till att vi från början hade planerat in vår lilla resa var att det igår var den 12 juli. Och det betyder ju att det var 1 år sedan som vi förlovade oss. Så därför ville vi hitta på något speciellt för att fira detta.

När vi förlovade oss i Norrköping så åt vi middag på en thailändsk restaurang, och när jag kollade upp lite restauranger i Karlshamn så kom det faktiskt upp just en thailändsk restaurang som hade fått jättebra betyg, så vi gick dit. Och guuuud vilket bra val det var! Det var nog den bästa thaimat som jag någonsin har ätit.
(Om ni någonsin åker till Karlshamn så gå dit och ät: Gourmet Thai Restaurang).

Efter middagen tog vi en liten promenad i solen längs med vattnet innan det var dags att gå tillbaka mot hotellet.

Efter goood hotellfrukost imorse så checkade vi ut och började köra hemåt med en avstickare till en möbeloutlet i Broby, några möbelaffärer och en enorm Smart Buy-affär i Höör, lyckades dock hålla mig från att handla något!

Nu är det dags att ladda om för en tjej-/killhelg!
Killarna ska iväg och paddla kanot lördag till söndag, så då passar vi tjejer på att träffas hemma hos Malin där jag faktiskt kommer sova över.

Olofström .

Idag har jag och Daniel kört upp till Daniels gamla arbetskamrat Björn och hans familj i Olofström. Vi har busat med barnen, gått promenad och ätit och druckit gott. Nu ska vi snart ta oss ner till sjön och basta lite. Myyyyys!

Stäket .

Hemkomna från en trevlig och god middag på Stäket med Daniel, Sebbe och Emelie. Nu ska vi se om vi kan boka Emelies 25-årspresent från oss: ett dygn i Göteborg.

Mediterranean .

Idag blev det en promenad in till stan! Jag hittade en bikini på Åhléns rea och lunchen intogs på Mediterranean.

Lomma .

Idag har det varit s o m m a r ! Dagen spenderades på stranden i Lomma, och nu på kvällen kom Emma på besök.

Furulund .

Kvällen har spenderats i Furulund med denna lilla skara: 3 moppepojkar, Malin och charmtrollet Max såklart!

Första lediga dagen .

Första lediga dagen på ungefär TRE veckor gick åt att tvätta, polera och vaxa min lilla bil. Den har nog aldrig varit så fin! Tur att jag har Daniel och pappa som hjälper mig! Första bilden: före och efter tvätt. Andra bilden: halva motorhuven polerad. Tredje bilden: före och efter polering och vaxning.